Klantenportaal Contact

Klantcase ONVZ

Klantcase ONVZ

“Onze open houding en kritisch mee kijken worden gewaardeerd.”

 

De klant
ONVZ is een middelgrote Nederlandse verzekeringsmaatschappij uitsluitend gericht op het gebied van zorgverzekeringen.

Behoefte aan consultant voor Solvency II berekening en rapportage
Door het vertrek van een vaste medewerker ontstond op korte termijn behoefte aan een consultant die verantwoordelijk is voor de Solvency II berekening en rapportage, inclusief aanleveringen aan De Nederlandsche Bank (DNB).

Door snel schakelen en prettige gesprekken snel van start
De aanvraag voor de Solvency II Controller kwam binnen via het netwerk van TOP-Advisory. In een kort tijdsbestek dacht TOP-Advisory in een aantal prettige gesprekken mee met de klant over de invulling van de opdracht. Door snel te schakelen kon Koen Kempff, risk consultant bij TOP-Advisory, binnen een week van start zodat er nog tijd was voor kennisoverdracht van de vertrekkende medewerker. ONVZ is een fijne werkgever en verwelkomde Koen met een mooie bos bloemen op zijn eerste dag. Beter kan een samenwerking niet beginnen.

Rol TOP-Advisory in ondersteuning; open houding, focus en persoonlijke aanpak
Na een inwerktraject van twee weken kon Koen nagenoeg zelfstandig de Solvency II berekeningen uitvoeren. Qua timing was dat ideaal aangezien ONVZ midden in de jaarrekening periode zat.
Kenmerkend voor TOP-Advisory is de persoonlijke aanpak bij dit proces om de klant snel en zo goed mogelijk te ondersteunen.

Fijn dat leergierigheid gewaardeerd wordt

Koen Kempff - Risk consultant, TOP-Advisory

“Ik vond het mooi om te ervaren hoe de leergierigheid en open houding die bij TOP-Advisory hoort, ook bij ONVZ gewaardeerd werd en bij heeft gedragen aan een succesvolle uitvoering van de opdracht.” De aanwezige expertise bij ONVZ en het open staan voor verbeteringen hebben ervoor gezorgd dat de samenwerking soepel en succesvol is verlopen.

Positief kritisch meedenken

Vanessa Hogenbirk – Manager Actuariaat, ONVZ

Gedurende de opdracht nam Koen het initiatief om verbeteringen door te voeren om het rapportage proces te verbeteren. Dat is waar Koen het verschil heeft gemaakt, vindt ook de klant: “Over de daadwerkelijke invulling zijn we heel positief. Koen heeft niet alleen de werkzaamheden uitgevoerd, maar is ook kritisch blijven kijken naar wat we doen en hoe we het doen waardoor er veel verbeteringen doorgevoerd zijn.”

Meer dan waargemaakt
Door de kennis en flexibiliteit van Koen kreeg hij al gauw diepgaandere analyse vraagstukken en werd de opdracht verlengd van 3 maanden tot uiteindelijk 1 jaar en 3 maanden.
Voor Koen betekende dit dan ook dat hij langer kon genieten van de kennis bij ONVZ over de zorgverzekeringsmarkt, zowel op actuarieel gebied als daarbuiten.

Inzet kernwaarden TOP-Advisory
De kernwaarden ‘Samen’ en ‘Beter’ van TOP-Advisory zijn de rode draad van deze opdracht.

Naast professionaliteit, vakkennis en een open werkhouding creëert TOP-Advisory ook een fijne sfeer binnen het team. De klant geeft de volgende woorden aan de samenwerking en aanwezigheid van Koen:
“Vertrouwen, kennis, ontzorgen, open communicatie en een prettige samenwerking.”

Tot slot

“Werken bij TOP-Advisory betekent kansen pakken. Daar moet je wel van houden. De start van de samenwerking met ONVZ vond ik best spannend. Het was een flinke opdracht met veel verantwoordelijkheid. Dat ik deze vervolgens zo vorm heb kunnen geven heeft niet alleen de klant verder geholpen, maar ook mijn zelfvertrouwen en vakkennis een boost gegeven. Eigenlijk best wel iets om trots op te zijn.”

Koen Kempff – Risk consultant, TOP-Advisory

Hoe werken wij?

Benieuwd naar onze werkwijze?

Lees verder

Expertise van TOP nodig?

Kan jouw vraagstuk ook een positief kritische blik en een flinke dosis vakkennis gebruiken? Neem dan contact met ons op om te zien wat wij voor je kunnen betekenen.

Neem contact op
Sluiten